top of page

לקבל את הדברים כפי שהם. על האיכות של סבלנות וקבלה בתרגול מיינדפולנס


סבלנות היא איכות מרכזית בתרגול מודעות - מיינדפולנס ובעצם בכל דבר שאנחנו באים לעשות וללמוד. כשהדברים לא מסתדרים בקצב שאנחנו רוצים ואין לנו סבלנות - לעיתים קרובות עולה מתח נוסף, לפעמים עולה פחד, לפעמים אפילו מצוקה של ממש. ומי מאיתנו שחי זמן מה בכדור הארץ יודע/ת שהדברים לא תמיד מסתדרים כפי שאנחנו רוצים או מעדיפים.

"אם כי די פשוט לתרגל מודעות, אין זה בהכרח קל. מודעות כרוכה במאמץ ובמשמעת, מאחר והכוחות הפועלים נגד היותנו מודעים, כלומר הרגלינו האוטומטיים והבלתי מודעים, הנם עקשניים ביותר. הם כה חזקים וכל כך נסתרים מהכרתנו, שאפילו כדי להתמיד בנסיונותינו להיות ערים לכל רגע ולשמור על מודעות, נדרשת מאיתנו מחויבות פנימית ועבודה מדויקת. יחד עם זאת, זו עבודה המביאה לסיפוק פנימי, כי היא מביאה אותנו במגע עם תחומים של חיינו, שאנו בדרך כלל מתעלמים מהם". מתוך הספר 'באשר תלכו שם תהיו', ג'ון קאבט זין

בתרגול מודעות יש הרבה מאוד משקל לתגובה, ליחס שלנו למה שקורה או לא קורה. למרות שלעיתים מופיעה תחושה של קביעות ("ככה אני") לכולנו הפוטנציאל לפתח איכויות מיטיבות כמו סבלנות ולחיות עם יותר חופש פנימי במפגש עם החיים.

בתרגול מיינדפולנס אפשר לומר (בכלליות) שאנחנו לומדים יותר 'להיות' (Being) מ'לעשות' (Doing). מה שתומך ביכולת שלנו לשבת למדיטציה, הוא שילוב של כמה איכויות (עליהן יעלו מאמרים בנפרד) אבל הדבר הראשון הוא הבאת פתיחות לחוויה שלנו, סבלנות וסקרנות במפגש עימה.

להמשך קריאה לחצו כאן

פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page