top of page
קורס מיינדפולנס דיגיטלי - הסילבוס
כל שיעור כולל:
  • לימוד בנושא השיעור - החלק התיאורטי מונגש בשפה פשוטה והחלק החוויתי מותאם למתחילים 

  • תרגול חוויתי ותרגילי כתיבה 

  • מענה לשאלות נפוצות לכל שלב 

  • תרגולי בונוס 

  • סיכום שיעור 

  • חומרי העשרה להורדה 

  • תיקיית הקלטות ענקית של כל התרגולים להורדה

תוכן השיעורים

 

שיעור 1 -  מיינדפולנס, נעים מאוד 

בפרק זה נכיר את ההגדרה של תרגול המיינדפולנס ואת הרעיון המרכזי שעומד בבסיס הגישה, נתנסה בתרגול חוויתי, נלמד איך לגייס את הפלסטיות המוחית לטובת רווחה נפשית וחיי שגרה רגועים ונינוחים יותר. 

שיעור 2 - קשב וריכוז 
בפרק זה נלמד על מנגנון גירוי – תגובה ועל הדרך לשנות דפוסים אוטומטיים בעזרת תרגול המיינדפולנס. נלמד איך לאמן את תשומת הלב שלנו באופן מכוון ורצוני כך שבמקום שהיא תנהל אותנו ונקפוץ מדבר לדבר, או ממחשבה למחשבה, במקום זה אנחנו נשוב לנהל אותה ובכך נשיב את הכוח חזרה אלינו. נתרגל תרגול חדש שיעזור לבסס תחושת עוגן פנימית שתמיד תהיה איתנו.​

  

שיעור 3 - למצוא שקט בפנים 
החיים כאן ועכשיו הם לא תמיד פיקניק, זה מאוד אנושי שנפגוש אתגרים ומצבים לא נעימים. בשיעור זה נתמקד בכלים איך להתמודד עם מחשבות, רגעים של קושי וההרגלים האוטומטיים שמגיעים לבקר אותנו, כך שלא כל מצב לא נעים בהכרח יגזול מאיתנו את השקט הנפשי או יחולל סערה פנימית. בנוסף נלמד תרגול מיינדפולנס חדש שתומך בתחושת קרקוע ונוכחות בתנועה.

שיעור 4 - לפטר את השופט הפנימי 
בפרק זה נלמד דרכים לזהות ולחשוף את אותם קולות ביקורתיים שיש לכולנו בראש, אותם דרכים בהם אנחנו שופטים את עצמנו לחומרה ונוהגים בעצמנו ביד קשה. הרגלים אוטומטיים אלו למעשה לא מועילים בתרגול מיינדפולנס וגם לא ממש בחיים, כצעד ראשון נלמד לזהות ולאפיין אותם כדי שנוכל לשנות את השיח הפנימי משופט מכאיב לחבר מיטיב. בנוסף נלמד תרגול חמלה עצמית ב4 צעדים פשוטים.

 

שיעור 5 - כוחו המרפא של הקשב  

בפרק זה נלמד לזהות איך התודעה מספרת סיפורים, הקשר לסבל האנושי, ואיך אפשר לצמצם חלק מהקשיים בעזרת תרגול המיינדפולנס. נלמד על הקשר בין מחשבות לרגשות ונגביר את המודעות לתגובות שמטפחות חופש פנימי גם בזמנים של אי נוחות או נעימות. לסיום נלמד תרגול חדש שמתמקד באיכות של הרפיה ושחרור של מחשבות.

 

שיעור 6 - שקט מהמחשבות שבראש 
בפרק זה, נדבר על הקשר בין מחשבות לבין סטרס, נלמד את הגישה המיטיבה להתייחס למחשבות, לשנות את היחס שלנו אליהן ולשחרר המועקה והמתח שמגיע איתן. נלמד כלים לעבודה מיטיבה עם חשיבה מעגלית ופרשנויות לא מועילות. בנוסף נלמד תרגול חדש שמטפח הפרדה קוגניטיבית שתורמת לשקט נפשי.  

שיעור 7 - זרעים של חמלה עצמית 
בפרק זה נדבר ונלמד איך למנוע שחיקה, תשישות, מצבי חרדה ולחץ, בעזרת התבוננות קשובה באופן בו אנו מתייחסים אל עצמנו. נלמד מהי חמלה עצמית והקשר בינה לבין רווחה נפשית. נלמד ונתרגל את האפשרות לשנות את היחס שלנו לעצמנו ולהפוך אותו ליותר מתיידד, תומך ומקבל. בנוסף נלמד תרגול חדש שיתמוך ביצירת אקלים פנימי בריא.

שיעור 8 - תקשורת מודעת  

בפרק זה, נלמד איך להיעזר בתרגול מיינדפולנס כדי לשפר ולהעמיק מערכות יחסים קרובות. נלמד מהם הרכיבים של תקשורת מודעת ואיך תרגול מיינדפולנס יכול לסייע לצאת מדפוסי תקשורת אוטומטיים ובכך לשפר את התנאים לקשרים עמוקים וקרובים עם הזולת ועם עצמנו. בנוסף נלמד תרגול חדש שיתמוך בפיתוח הקשבה עמוקה וחדשה.

+ שני שיעורי בונוס :)

1. ביסוס בטחון בהווה

2. התמודדות עם כאב גופני בעזרת תרגול המיינדפולנס. 

bottom of page