Sunrise over the Wheat Field

אי אפשר לעצור את הגלים,
אבל אפשר ללמוד לגלוש

 

ג'ון קבט זין

קורס מיינדפולנס בשיטת MBSR

הפחתת לחץ, מתח וחרדה, טיפוח חוסן ורווחה נפשית 
מחזור מס' 23 יוצא לדרך!

 

נפתחה הרשמה למחזור פרונטלי בפרדס חנה
ימי רביעי בערב, החל 6.10.21
מספר המקומות מוגבל. 
בוגרי הקורסים משתפים:

 

הקורס היה בשבילי סופר משמעותי. ממש הייתי קוראת לו קורס לחיים!  דווקא בהנחיה בגובה העיניים, הכל כך מחוברת לחיים. תוספת עצומה לארגז הכלים, והתחושה היא שזו רק נגיעה בעולם ומלואו..

נעמה

חוויה משנה חיים...לחלוטין. אני ממש מרגישה שיש חיים לפני הקורס ואחרי. נשמע דרמטי, אבל זה ממש כך. מאז והלאה, הכל השתנה ועכשיו אני חיה אחרת, אני כבר לא עבד למחשבות שלי

תמר 

סהר נפלאה, נותנת מקום, מאד נעימה ועזרה ליצור מרחב קבוצתי שמקבל מאד, לא שיפוטי, הרגשתי שהיא מאד קשובה, ומעבירה את שיטת המיינדפולנס בצורה מאד בהירה ומנגישה את הרעיונות ככלים פרקטיים לחיים

מוראל 

קיבלתי הרבה כלים טובים ויעילים להתמודדות עם לחץ. קיבלתי נקודת מבט חדשה על הדברים, יותר זרימה וגמישות, יותר עדינות והקשבה. מרגישה שקיבלתי את הקול שלי בחזרה.

סטפני

חששתי מהלמידה בצורה מקוונת אך גם בתוך הפורמט הזה היה היתה אינטימיות, קירבה והתמסרות לתהליך, בנוסף ההנחייה והמרחב הקבוצתי היו מצוינים. מיינדפולנס עבורי היא שפה חדשה לחלוטין, עולם שרק נחשפתי אליו על קצה המזלג, ואני שמחה שהייתה לי את האפשרות לחוות זאת עם מנחה מסורה שנותנת את כל הידע והכלים שלה על מנת שנוכל להעמיק בתרגול ולהתפתח. 

נטע 

 

הרבה מאוד תובנות למדתי בקורס, הן גרמו לי לשנות את דרך ההסתכלות והתגובתיות לדברים שאני חווה ביום יום. היום אני מסוגל הרבה יותר טוב לזהות מצבים כנ"ל כאשר הם עוד בחיתוליהם.

עמית

 

כמובן שיש רגעים יותר מאתגרים אבל הרגעים האלו הולכים ופוחתים וגם כשהם באים, יש לי כלים להתמודד איתם. אני רוצה להודות לך מעומק ליבי, אני חושבת שאת מורה מדהימה, הרגשתי ממך עד כמה חשוב לך התפקיד הזה של לימוד מיינדפולנס, את מלמדת עם כל כך הרבה חוכמה, חמלה וענווה. עוררת את הרצון שלי ללמוד עוד ועוד.

תמר

 

בחוכמה ובעדינות סהר מלמדת את הקורס המדויק והמעולה הזה. בקורס קיבלנו כלים מצויינים להתמודדות עם מצבי לחץ ומניעתם ולמדנו לתרגל מדיטציה בצורה שאפשר לי להכניס את התרגול המופלא הזה לחיי באופן קבוע ונעים. אני מרגישה שהקורס שינה לי את החיים והתפיסה. 
זו הייתה מתנה מופלאה לעצמי ואני ממליצה עליו בחום

יעלה 

"ההנחייה הייתה נעימה וקשובה, ויצרה קרקע פשוטה לנביטה של שינוי הרגלים וכניסה רכה לעולם הזה של המיינדפולנס, שעכשיו אני חושבת שהוא בעצם תורה חכמה שהומצאה על מנת שניזכר בגרעין, בבסיס שאנחנו מתחת לשכבות, לא? :)
תודה על התחלה משמעותית וצעידה יחד בדרך הזו, מחכה לעוד הזדמנויות ללמוד איתך." עמית

מטייס אוטומטי לחופש בחירה 

בתרגול מיינדפולנס  אנחנו מטפחים מודעות ערנית, לומדים לפגוש את החיים כאן ועכשיו ומתרגלים לעבור ממצב אוטומטי שמבוסס על התניות והרגלים למצב של מודעות וחופש בחירה.  

אנחנו מתאמנים להיות יותר קרובים וקרובות לעצמנו, להיות פחות שיפוטיים ולחיות עם יותר קבלה ופתיחות.  התרגול תומך ביכולת להתהלך בעולם עם יותר נינוחות רעננה ומלאי משאבים פנימי גדול יותר במפגש עם מתח, לחץ וחרדה.

 

קורס MBSR 

הוא פרוטוקול של לימוד ותרגול שיטתי של מיינדפולנס. זוהי תוכנית ייחודית אשר הוכחה מחקרית בלמעלה מ4000 מחקרים, היא מבוססת על תרגול מדיטציה, כלים מהפסיכולוגיה הקוגניטיבית ומדעי המוח. 

מטרת התוכנית היא להקנות כלים ולטפח מיומנויות מיינדפולנס בדגש על הפחתת סטרס ומצבי לחץ, במטרה לסייע למשתתפי התוכנית להתמודד טוב יותר עם אתגרים וקשיי החיים. 

 

בקורס נלמד: 

  • לעשות 'שקט בראש' מהמחשבות והחרדות על העתיד. 

  • לפתח יציבות ואיזון נפשי אל מול מציאות משתנה ולא מוכרת.  

  • לפגוש רגעים לא נעימים עם יותר חמלה עצמית.  

  • להפחית אימפולסיביות ולהיות יותר בהקשבה והתבוננות. 

  • לשים לב לפרשן / המבקר / המנהל הפנימי ולא להזדהות עימו כשזה אינו מיטיב או מועיל. 

  • לבחור את התגובה המתאימה שמחוברת לערכים שלנו. 

  • לטפח תקשורת מודעת ולשפר את היחסים הקרובים.

  • לפתח גמישות באסטרטגיות התמודדות עם סטרס וחרדה. 

  • למצוא עוגן ברגע ההווה, כאן ועכשיו, מקום רגע לנוח בו...

  • איך לטעון את ה'מצברים' שלנו ולדאוג לעצמנו בתקופות מאתגרות, דרך תרגולים מגוונים ופרקטיים. 

 

למי זה מתאים? 

הקורס מתאים למי שאין ניסיון או רקע קודם וסקרנ/ית להתחיל :)
ולכל מי שמבקש/ת לקבל כלים למודעות, שינוי, התפתחות וצמיחה בדגש על הפחתת העומס, הלחץ והמתח ביחסים עם עצמנו ועם שגרת היומיום.
כיום - תרגול המיינדפולנס הינו כלי רווח ואפקטיבי בעולם החינוך, בשדה הטיפולי, הרפואי ולכן הקורס מתאים גם למטפלים מכל הסוגים / מורים / מנחים ואנשי חינוך.

 

הקורס כולל:

  • 8 מפגשים של 2.5 שעות 

  • יום תרגול בן 5 שעות. (סה"כ 25 שעות) 

  • 2 חוברות לימוד  

  • גישה לכל הנחיות המדיטציה של הקורס (שנשארות שלך גם לאחר מכן...)

  • אתר אישי לתלמידים (שנשאר לשימושך גם בעתיד) 

  • מרחב קבוצתי נעים, יחס אישי לכל משתתפ/ת.  

  • קבוצה קטנה ואינטימית, מספר המקומות מוגבל. 

כל מפגש כולל:

תרגול מדיטציה מונחה, לבחירתך בישיבה על כיסא או על כרית או בשכיבה על מזרון,ישנם גם תרגולים בתנועה מודעת (אין צורך בניסיון) שיחה ולימוד בנושא המפגש, תרגילים חוויתים, בנוסף לעיבוד חוויתי אחד על אחת עם המורה. וכמובן הפסקה, פינת קפה וכיבוד קל.

ההמלצה בקורס: להקדיש לתרגול יומי 20 - 30 דקות עם ההנחיות המוקלטות בבית.


מיקום וזמנים: 

ימי רביעי בין השעות 19:00 -21:30 החל 6.10.21

כולל שישי העמקה (חד פעמי) בין השעות 10:30 - 15:30 

בפרדס חנה, בסטודיו רחב ידיים. 

תאריכים: 

6.10, 13.10, 20.10, 27.10, 3.11, 10.11, 17.11, 19.11, 24.11

*תאריך השלמה (אם יעלה צורך) רביעי 1.12.21  בשעות הרגילות. ​


לההשתתפות בקורס נדרשת יכולת הגעה למרבית המפגשים (80% לפחות) וכוונה לתרגול אישי בין המפגשים.

 


עלות הקורס:

1850 ש"ח 

*ניתן לחלק ל3 תשלומים ללא ריבית / עד 12 תשלומים עם ריבית. 

הטבות והנחות נוספות:

5% הנחה לצמדים = בני זוג / בני משפחה / חבר מביא חבר שנרשמים ביחד.

 

אנא קראו את מדיניות הקורס בנושאי הרשמה וביטולים 

להרשמה ושמירת מקום:

התשלום לקורס הינו מראש, בכדי לשמור את מקומך יש להעביר מקדמה

בסך 500 ש"ח (יתרה התשלום תגבה סמוך / במפגש הראשון) ולמלא את טופס ההרשמה. 

לפני מועד הקורס, תיערך שיחת היכרות אישית עם המנחה. 

 

לאור המצב: 

בקורס זה מוצע מקום אחד בהנחה, אשר מיועד לסייע למי שפרנסתו נפגעה באופן משמעותי בתקופה האחרונה (ואינו נמצא במעגל העבודה) ולולא המלגה לא יוכל להשתתף. במידה וזה המצב, אנא צרו עימי קשר ואשמח לסייע.