פחד הוא רגש ותחושה שמלווה רבים מאיתנו ביומיום. לטוב ולרע הוא כאן. לטוב כי היא עוזר לנו לזהות מצבים שמהם עלינו להיזהר ולהישמר מסכנה ממשית. לרע, כי בתוספת היכולת המופלאה של המוח שלנו לדמיין, לחלום, לפרש ו"לקפוץ" לעבר או לעתיד, ממצב של ערנות בריאה שעוזרת לנו לשרוד, פחד יכול להתחלף בחרדה והיא יכולה להתנפח לממדיים עצומים, להשתלט על חלקים נרחבים מחיינו ולנטרל את האפשרות לחיות בעולם באופן חופשי ומלא... 

להמשך קריאה

סהר רוקח

על חרדה, מיינדפולנס ועבודה עם רגשות

מאמר וטיפים לתרגול, חלק ראשון 

למעשה המוח שלנו יגיב באופן דומה ואפילו זהה אל מול לסכנה ממשית או מדומיינת ויתחילו להופיע סימנים של לחץ וחרדה: דופק מהיר, הזעה, חום בפלג הגוף העליון, נשימה מהירה, כאב  בטן ועוד. במצב כזה נתנתק מהמציאות של קריאת הספר שבידנו לעבר השתלשלות תגובות רגשיות-גופניות-מחשבתיות שמתובלות על ידי הפרשנות שלנו "שמשהו לא בסדר" ואלו מגבירות ומעודדות את החרדה להמשיך ולהתעצם...

טיפ 3: טפחו גישה רכה וידידותית לעצמכם. אין טעם להלקות את עצמנו על הרגלים ישנים שכנראה שירתו אותנו בעבר. הגיע הזמן לטפח אופן אחר ובריא יותר לעבוד איתם.

להמשך קריאה

סהר רוקח

על חרדה, מיינדפולנס ועבודה עם רגשות

מאמר וטיפים לתרגול, חלק שני

סהר רוקח

על חרדה, מיינדפולנס ועבודה עם רגשות

מאמר וטיפים לתרגול, חלק שני

סהר רוקח

מהרגל ישן לחופש בחירה

סהר רוקח

ביומיום, הרבה מהפעולות שלנו נעשות מתוך הרגל ישן, פעולות אוטומטיות שקורות כאילו מישהו אחר נוהג ברכב, אנחנו בכלל יושבים מאחורה, אולי צופים בנוף... לא בדיוק נמצאים אלא טסים על  טייס אוטומטי.

 

עקרונית אין בעיה עם הטייס האוטומטי, הוא מאפשר לנו לעשות פעולות ללא מאמץ יוצא דופן, ועוזר לחסוך במשאבי קשב, הרבה פעמים גם תורם להרגשה של יעילות ומיומנות.

השאלה היא מה קורה כשהאוטומט הוא דפוס מחשבה?

להמשך קריאה

אז, נתחיל מההתחלה: הגדרות רבות למילה סטרס ובעברית היא מתורגמת למילה: דחק.

בדחק הכוונה ל"הרגשת מתח, מצוקה נפשית, מועקה ואפילו צפיפות." (מילון עברי עברי)

נראה לי שרוב האנשים לא היו חושבים על צפיפות בהקשר של דחק, אך הרבה פעמים כשאנחנו במתח, מועקה ולחץ, יש צפיפות בעולם הנפשי – גופני שלנו....

להמשך קריאה

סהר רוקח

הקשר בין סטרס, השתוקקות ואושר

מיינדפולנס ועבודה עם תחושות גוף

הקשר בין סטרס, השתוקקות ואושר

מיינדפולנס ועבודה עם תחושות גוף

מיינדפול-נס

סהר רוקח

ניסים - לפעמים נשמע שהם מארץ רחוקה, ארץ שקורים בה דברים מופלאים. אולי גם אתם חושבים ככה, זה לא הרי כאן. כאן, אנחנו בעבודה, בשגרה, לא רואים ניסים ברחוב, ביומיום שלנו, להפך... לרוב פוגשים את אותם הרגלים שמרוב שהם חזקים ואוטומטיים אצלנו, אנחנו אפילו בטוחים (!) שהם חלק אינהרנטי מהאישיות שלנו. (לדוגמא: "אני עצלנית", "הריכוז שלי לא טוב", "אני לא טוב במדיטציה", "זה לצעירים, אני כבר סבתא")

ואז באים לתרגל מיינדפול-נס ומגלים אפשרות אחרת.

להמשך קריאה

תרגול מיינדפולנס בזמנים של אי וודאות

סהר רוקח

אנחנו בטוחים שאנחנו על זה!  שכל מה שרצינו קורה בדיוק מ-ו-ש-ל-ם, שהדברים זורמים בקצב שמתאים לנו, שהחיים מחייכים אלינו, סוף סוף, עכשיו אפשר לנשום לרווחה.

וכמו שהמורה הדהרמה כריסטופר טיטמוס אומר בדיוק על הרגע הזה...

!! Watch out

כמתרגלי תשומת לב (מיינדפולנס) ודהרמה, אנחנו מתרגלים להיות עירניים מאוד למה מרכיב את החוויה שלנו (מחשבות, השקפות, העדפות, הרגלים, תחושות גוף, רגשות ועוד) ולפרשנות והתגובה שלנו למתרחש.

להמשך קריאה

הפרטיות שלך מוגנת ובטוחה
בהרשמה לרשימת התפוצה הינך מאשרת את מדיניות הפרטיות בקישור שכאן

  יצירת קשר

052-5398762  

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

אפשר גם בוואטסאפ