top of page

"תעצרו את העולם אני רוצה לרדת!"


"כמעט כולנו מרגישים לפעמים כמו אוגרים שרצים על גלגל בכלוב. אכן, לעיתים נדמה שהחיים הם נוקשים, מהירים, עמוסים, מלחיצים, מלאים בדאגות ונטולי וודאות. אנחנו חולמים לעצור, לברוח מהגלגל ולצאת לחופשה על שפת הים או לטפס על האלפים. רובנו חווים שמחה ושלווה כאשר אנחנו מביטים בים, מטיילים בטבע, נחים ושותים כוס תה על המרפסת, עובדים בגינה או מבלים עם ילדנו.

אך למעשה לא קל לעצור. אנו חשות שלווה כאשר אנחנו זוכות להפוגה מהעסקנות הרגילה, אבל אם ההפסקה תימשך זמן רב, השלווה תתחיל להתפוגג. אפילו אם נגיע למערה או לאי הבודד עליהם חלמנו, תוך זמן קצר נשתעמם ונחוש חסרות מנוח, נתגעגע לאנשים אהובים, נתחיל לדאוג לכסף או למשפחה, נרגיש שאנחנו מחמיצות את החיים האמיתיים. ייתכן שגם החופשה שעבורה חסכנו כסף במשך זמן רב לא תהיה שונה מחיי היומיום שלנו, כי נבלה אותה בהתרוצצות בין אתרי תיירות ובוויכוחים משפחתיים על תוכניות.

העצירה היא משימה לא קלה, מכיוון שנוצרו בנו דפוסים עמוקים של פעלתנות חסרת מנוח. הדבר הראשון שעלינו להבין הוא שהעצירה צריכה לקרות בהדרגה. רק אחרי שנתרגל אליה נוכל ליהנות ממנה. אוניית הענק הזו זקוקה לזמן כדי להגיע לעצירה מוחלטת."

סטיבן פולדר מתוך ערות בחיי היומיום

פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page