top of page

הפסקת המאבק הפנימי והנחיות מדיטציה


החיים מזמנים לנו כל יום ולחלקנו אפילו כל רגע אתגרים אתגרים של הלב אתגרים של הגוף אתגרים של רגשות אתגרים של מחשבות אתגרים של יחסים עם אחרים ואולי בעיקר אתגרים ביחסים עם עצמנו

והמתנה הכי הכי גדולה בשבילי ואותה אני שמחה להעביר הלאה היא ללמוד להיות עם עצמי, עם נוכחות אוהבת, עם סקרנות, עם ידיעה נוכחת שדי למאבק הפנימי כי זה לא מוביל לשום מקום, הלא כן?

רק עם רכות ונדיבות לעצמנו על כל האנושיות שבנו, על כל האאוצ' ורגעי החסד והבליס, רק מתוך כנות, כן גם מתוך כל השיפוטיות וגם הלב הרחב לפעמים.. רק במפגש איתם אפשר באמת ללמוד ולגדול, לפעול ולהיות באופן שהופך כל רגע לחומר גלם לחיי חופש, חכמה וחמלה.

מדיטציה על סיום המלחמה הפנימית- ג'ק קורנפילד

תורגם מתוך "דרך הלב" , ג'ק קורנפילד על ידי מיכל גולן.

שב/י בנוחות והניח/י לגוף להרגע. נשום/נשמי בטבעיות הבא/י את תשומת לבך אל ההווה

שימ/י לב אלו תחושות מצויות בגוף. במיוחד שימ/י לב לתחושות , מתחים או כאב אותם את/ה אולי מנסה להדחיק. אל תאבק/י. אל תנסה/י לשנות. פשוט שימ/י לב אליהם מתוך ענין ותשומת לב נדיבה. בכל תחום בו את/ה מגלה מאבק, תנ/י לגופך להרגע, ללבך להתרכך.

תנ/י לעצמך רשות להיפתח למה שאת/ה חווה ללא מלחמה פנימית. שחרר/י את המערכה (את הקרב) נשום/נשמי בשקט ותנ/י למה שעולה, פשוט להיות.

לאחר זמן, הסט/הסיטי את תשומת הלב אל לבך ומחשבותיך. עתה שימ/י לב אלו רגשות ואלו מחשבות נוכחות. במיוחד, היי/ה מודעת למחשבות או רגשות בהם את/ה נאבקת כעת נלחמ/ת, מכחיש/ה, מנסה להדחיק, או נמנע/ת. שימ/י לב אליהם מתוך ענין ותשומת לב נדיבה. אפשר/י ללבך להיות רך.

הפתח/י למה שהנך חווה מבלי להלחם בזה. שחרר/י את המערכה (את הקרב) נשום/נשמי בשקט ותני לכל מה שעולה פשוט להיות.

המשכ/י לשבת בשקט. ועתה, השלכ/י את תשומת לבך אל המאבקים שעדיין מתקיימים בחייך חוש/י אותם בתוכך.

אם יש לך מאבק תמידי עם גופך, היי/ה מודע/ת לזה. אם ערכת מלחמות פנימיות עם רגשותיך, מצאת את עצמך בקונפליקט עם בדידותך, פחד, בלבול, צער, כעס או התמכרות, חוש/י את המאבק אותו את/ה רגיל/ה לנהל. שימ/י לב למאבקים במחשבות שלך גם כן.

היי/ה מודעת לאופן בו קיימת את המלחמות הפנימיות הללו. שימ/י לב לצבאות הפנימיים, לדיקטטורים הפנימיים, לביצורים הפנימיים היי/ה מודע/ת לכל מה שאיתו נלחמת בתוך עצמך, למשך הזמן שבו הנצחת את הקונפליקט.

בעדינות, בפתיחות, אפשר/י לכל אחת מהחוויות הללו להיות נוכחת פשוט שימ/י לב אל כל אחת מהן עפ סדר הופעתן מתוך ענין ותשומת לב נדיבה בכל תחום של מאבק, אפשר/י לגופך, ללבך ולמחשבותיך להיות רכים הפתח/י לכל מה שהנך חווה מבלי להלחם בזה אפשר/י לזה להיות נוכח בדיוק כפי שזה שחרר/י את המערכה (את הקרב) נשום/נשמי בשקט והנח/י לעצמך להיות רגוע/ה הזמנ/י את כל חלקיך להצטרף אליך אל שולחן השלום בתוך לבך.

פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page